Facebook

Facebook is een social netwerk site, waar gebruikers hun persoonlijke interesses delen met anderen. Er zijn meer dan 800 miljoen gebruikers actief.Gebruikers kunnen een persoonlijk profiel aan maken en anderen die ook een profiel hebben uitnodigen om vriend te worden.

Facebook is zeer geschikt als je als bedrijf in contact wilt komen met de eindgebruiker. En wie wil dat nou niet?

LinkedIn

LinkedIn is een virtueel sociaal netwerk dat gericht is op vakmensen.

Deze lijst van contacten kan als volgt worden gebruikt:

  1. Een netwerk is opgebouwd uit je directe contacten, de relaties van je contacten, enzovoort. Al deze personen kunnen behalve direct haar of zijn netwerk ook uitbreiden via een introductie door een reeds in het eerste- of tweedelijnsnetwerk aanwezige contactpersoon. 
  2. Het netwerk kan gebruikt worden voor het vinden van een baan, andere personen of zakelijke kansen, via aanbevelingen vanuit je netwerk. 
  3. Werkgevers kunnen vacatures plaatsen en mogelijke kandidaten zoeken. 
  4. Werkzoekenden kunnen het profiel van managers raadplegen en ontdekken welke van hun bestaande contacten haar of hem kan introduceren. 
  5. Mensen met een LinkedIn-profiel kunnen elkaar vragen stellen die andere vakmensen kunnen beantwoorden.
  6. LinkedIn heeft de beschikking over groepen.

linkedin MchL bouwt websites zit ook op LinkedIn

Twitter

Op twitter kunt u uw volgers snel op de hoogte brengen van een nieuw product op de markt of in de vitrine. Heeft u veel volgers dan kunt u snel een actie onder de aandacht brengen of een ludieke actie.

Hyves

Hyves (naar beehives, Engels voor bijenkorven, uitgespr. haivz) is een Nederlandse sociaalnetwerksite met voornamelijk Nederlandse bezoekers en leden, vergelijkbaar met de Amerikaanse sites MySpace en Facebook.

Google +

Het klinkt wat vaag soms, maar het gaat om aanbevelingen, aanbevelingen van diegenen rondom jou heen. Als iemand die jij vertrouwt in bijvoorbeeld jouw search resultaten te zien is en daar een resultaat ‘aanbeveelt’, is de kans groter dat je daar op zal klikken. Het aloude ‘sociale’ gevoel dus: immers als een vriend van je een bepaald restaurant aanbeveelt is de kans groter dat je daar gaat eten, dus waarom zou dit niet kunnen gelden voor zoekresultaten?